• Magunkról

    Magunkról

    Fontosnak tartjuk, hogy autónk stílusos karaktere tükrözze elhivatottságunkat. Szolgáltatásinkat az eredeti, klasszikus londoni taxira alapozzuk. Különös figyelmet fordítunk az esetlegesen felmerülő egyedi igényekre. Árpolitikánkat úgy alakítottuk, hogy széles közönség számára legyen elérhető kínálatunk. Elérhetőségeinken készséggel állunk rendelkezésére.

    Bõvebben
  • Esküvői autó

    Esküvői autó

    Az egyik legjobban várt és a legemlékezetesebb esemény életünkben a saját esküvőnk. Ennek egyik fontos kelléke az autó, ami az oltár elé, majd a vacsorához szállítja az ifjú párt. Mindenki egyedi és exkluzív autóról álmodik. Fontos elvárás az autóval szemben, hogy alkalomhoz illő, reprezentatív megjelenése mellett, különleges és kényelmes is legyen egyben.

    Bõvebben
  • Városnézés

    Városnézés

    Nézze meg fővárosunk nevezetességeit egy kötetlen, privát túra keretében. Egyedi igényeit szem előtt tartva, Ön alakíthatja ki az útvonalat. A kellemes és vidám hangulatot eredeti, klasszikus angol taxink garantálja. Este már más arcát mutatja a város, ezért lehetőséget biztosítunk éjszakai utakra is, ahol többek között Budapest csodálatos fényeiben is gyönyörködhet.

    Bõvebben
  • Saját sofőr

    Saját sofőr

    Tegye teljessé kikapcsolódását és autóját otthon hagyva menjen el az esti előadásra, hogy stílusosan érkezhessen a színház elé. Elképzelte már rá milyen érzés lehet amikor nem kell aggódnia a nemlétező közeli szabad parkolóhelyek miatt? Gondolt már rá, hogy mindezt valóban megteheti, mert elérhető áron kínáljuk alkalmi transzfer szolgáltatásunkat?

    Bõvebben
  • Garantált öröm

    Garantált öröm

    Szeretné meglepni kedvesét valami emlékezetes és maradandó élménnyel? Bérelje ki évfordulóra, születésnapra, jeles eseményre, eredeti londoni taxinkat. Képzett sofőrünk bárhová elviszi Önöket. Tervezzük meg együtt a meglepetést!. Engedje meg, hogy figyelmébe ajánljuk partnereink csatolt szolgáltatásait, a részletekért keressen elérhetőségeinken!

    Bõvebben
  • Film, fotó

    Film, fotó

    Léteznek olyan tárgyak, melyek tévedhetetlen módon a brit hangulatot hordozzák magukban. Ezekkel kapcsolatosan, kivétel nélkül mindenki az "angolok"-ra asszociál. Ha szeretné ezt az érzést képi megjelenítésen keresztül átadni közönségének, ügyfeleinek, akkor nem kell mást tennie, csupán ki kell bérelnie klasszikus angol taxinkat, forgatásra vagy fotózásra.

    Bõvebben
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Stílusosan érkezni

Kedvező áron kínáljuk szolgáltatásainkat, hogy biztosan megtalálja az Ön számára legmegfelelőbbet.
Sofőrjeink a hét minden napján rendelkezésre állnak, akik széleskörű ismeretekkel rendelkeznek Budapestről és Magyarországról.
Bízunk benne kedvet kap, hogy kipróbálja, milyen érzés a klasszikus londoni taxival utazni és hamarosan utasaink között üdvözölhetjük.
Autóinkban egyszerre 5 utas szállítására nyílik lehetőség. Leghátul egymás mellett, hárman foglalhatnak helyet, velük szemben, a menetiránnyal háttal egy-egy lehajtható pótülésen pedig további két személy.
A be- és kiszállás megkönnyítéséhez az utasok kifordítható ülést és lépcsőt vehetnek igénybe.
Rendkívül praktikus megoldás városnézéshez, rendezvényekre, esküvőkhöz.

Típus történelem

Az LTI Fairway eredetileg Austin-termék volt, a Mann and Overton nevű taxicég is beszállt a tervezés és az előállítás finanszírozásába, a felépítményt pedig a Carbodies karosszériaépítő cég készítette.

Az autó elődje, az Austin FX3 (1948-1959), melyből az alváz szinte változatlanul, csak pár módosítással került át az 1958-tól gyártott FX4-be.

1958 és 1997 között hetvenötezer darabot gyártottak a típusból.

 

Gyártás: 1958-1997 (Austin, Carbodies, LTI)

1958 - FX4 prototípus

1959 - megkezdődik a gyártás. 2,2 literes Austin dízel motorok és Borg-Warner automata váltó.

1961 - rendelhető kézi váltóval is (ez a verzió nem lett elterjedt)

1962 - 2,2 literes Austin-féle benzinmotorral is rendelhető

1968 – az addigi dudoros hátsó lámpák helyett az Austin 1100 laposabb buráit kapta meg a kocsi, a tető közepére kis indexek kerültek, ezeket nyuszifüleknek nevezték akkoriban.

1971 - FX4D a 2,2-es motor 2,5-ös lett

1979 - tönkrementek a krómozott lökhárítóbabákat előállító gépek, ezért innentől fekete gumibabák voltak a króm ütközőkön.

1982 - FX4R, kormány- és a fékszervó. A Carbodies átvette az Austintól a céget és a típus jogait. Land-Rover-féle 2,3 literes dízelmotorokat szerelt a kocsiba, mert a régi Austin-blokk gyártósorát eladták Indiának.

1984 - FX4S a Carbodies-t és a Mann and Overtont egyébként is birtokló Manganese Bronze Ltd. megalakította az LTI nevű (London Taxis International) céget. Az átfedésnek köszönhetően ezeknek az autóknak a forgalmi engedélyében még majdnem tíz évvel később is a Carbodies szerepelt gyártóként. Újabb, 2,5 literes Land-Rover dízel motor, hajlított, feketére festett lemezből készült lökhárító. A kocsik utastere négy helyett hivatalosan ötszemélyes lett (plusz vezető), a billenőkapcsolók a műszerfalon nyomógomboknak adták át a helyüket.

1986 - FX4W, kerekesszék szállítására alkalmas (Wheelchair) kivitel, amelynek ajtaja 180 fokban nyílt, az elválasztófal lépcsősen hajlított lett.

1987 - FX4Plus, a régi Smiths-műszerek helyett modernebb Rover-származék órák, javított rugózás.

1989 – Fairway, sokkal korszerűbb, „golyóálló” Nissan (TD27) 2,7 literes szívódízel motor, műanyag ajtókilincsek.

1992 - Fairway Driver, első tárcsafékek, hatalmas, dudoros első dísztárcsák.

1994 – Fairway Driver Plus, elöl elektromos ablakok, átdolgozott ablaktörlő, módosított elválasztófal.

1996 – új kipufogó rendszer 

 

1997. október 1.  - Az FX4-alapú taxik gyártása befejeződik. Az utolsó példányt egyenesen a Nemzeti Közlekedési Múzeumba, Beaulieu-ba vitték.

 Az  FX4-t leváltó teljesen új LTI TX típusok rokonsága azonnal szembetűnik, pedig a hasonló kinézet ellenére csak egyetlen egy elem származik az előd FX4-ből, mégpedig a sofőr belső kilincse. 

Language selection

Keresés az oldalon

Facebook